W razie przes³ania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za po¶rednictwem przewo¼nika, kupuj±cy obowi±zany jest zbadaæ przesy³kê w czasie i w sposób przyjêty przy przesy³kach tego rodzaju; je¿eli stwierdzi³, ¿e w czasie przewozu nast±pi³ ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowi±zany jest dokonaæ wszelkich czynno¶ci niezbêdnych do ustalenia odpowiedzialno¶ci przewo¼nika oraz spisanie protoko³u szkody. Samo spisanie protoko³u nie uruchamia procedury reklamacyjnej.
Konieczne jest z³o¿enie reklamacji na stronie firmy kurierskiej na podanych ni¿ej stronach:
https://www.poczta-polska.pl/reklamacje/
https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/Moje-DPD/Formularz-reklamacji
https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
Przewo¼nik ponosi odpowiedzialno¶æ za utratê, ubytek lub uszkodzenie przesy³ki powsta³e od przyjêcia jej do przewozu a¿ do jej wydania oraz za opó¼nienie w przewozie przesy³ki.
Podstaw± ¿±dania odszkodowania za uszkodzon± przesy³kê jest protokó³ szkody, czyli sporz±dzony po otwarciu opis zniszczeñ. Jego sporz±dzenie lub spisanie uszkodzeñ niewidocznych na pierwszy rzut oka i zg³oszonych do przewo¼nika do 7 dni od otrzymania przesy³ki umo¿liwia skuteczne z³o¿enie reklamacji na zasadach ujêtych w regulaminie wewnêtrznym firmy przewozowej.
Sprzedaj±cy mo¿e odmówiæ przyjêcia reklamowanego produktu.Przedmiot powinien zostaæ odes³any w opakowaniu, które uniemo¿liwia jego uszkodzenie. Odsy³aj±c przedmiot w ramach reklamacji, Kupuj±cy powinien odpowiednio go zabezpieczyæ. Reklamacje nale¿y odsy³aæ w solidnym opakowaniu z kopi± faktury VAT lub paragonu
Nastêpuje zmniejszenie warto¶ci Produktu u¿ywanego. Nie przyjmujemy przesy³ekpobraniowych.
Koszty za odes³any towar zwracamy za po¶rednictwem tylko i wy³±cznie konta bankowego, w ci±gu 14 dni od otrzymania przez nas towaru. Warunkiem otrzymania zwrotu gotówki jest wype³nienie prawid³owo protoko³u odst±pienia od umowy. Je¿eli konsument wybra³ sposób dostawy Produktu inny ni¿ najtañszy zwyk³y sposób dostawy dostêpny na stronie Sklepu. Sprzedawca nie jest zobowi±zany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Konsument ponosi bezpo¶rednie koszty zwrotu Produktu.